DEÜ Yabancı Öğrencilere Türk Kültürünü Tanıttı
Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), “Bayrak Dilinden Türkçe” projesiyle yabancı öğrencilerine Türk tarihini, dilini, değerlerini ve kültürünü anlatıyor. Türkiye’nin ilk ve tek bayrak müzesi olan DEÜ Bayrakoloji ve Türk Bayrakları Müzesi’nde yıl boyunca devam edecek projeyle bine yakın öğrenciye ulaşılması hedefleniyor. DEÜ Rektörü Prof. Dr., Türkçe derslerinin yanı sıra atölye çalışmalarının da yapılacağı projeyi anlattı. Dr. Nükhet Hotar, “Ülkemizin milli ve manevi değerlerini yabancı öğrencilerimize anlatmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu projedeki öğrencilerimiz; Bayrak, dünya, nişan gibi kavramların Türkler için önemini anlıyorlar ve burada Türkçeyi doğru kaynaklardan yaşayarak öğreniyorlar” dedi.
Türkiye’nin saygın yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), yabancı öğrencilerinin Türk tarihini, dilini, değerlerini daha iyi tanımaları amacıyla hayata geçirdiği “Bayrak Dilinden Türkçe” adlı proje üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. ve kültür. Proje kapsamında DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Öğretmenliği Doktora Öğrencisi Koray Öz, Türkçe ve farklı dillerdeki sunumlarla yabancı öğrencilere Türk bayrağını, tarihini, dünyasını, nişanlarını ve diğer değerli sembolleri anlatıyor. Türkiye’nin ilk ve tek bayrak müzesi olan DEÜ Bayrakoloji ve Türk Bayrakları Müzesi’nde öğrencilere dramayla yapılandırılmış Türkçe derslerinin verileceği yıl boyunca devam edecek etkinliklerle bine yakın öğrenciye ulaşılması hedefleniyor. Öğrencilerinin yüzde 10’a yakınının yabancı uyruklu olduğu DEÜ’de 6 binin üzerinde yabancı öğrenci eğitim görüyor.
“ÜLKEMİZE İLGİ ARTIYOR”
Geçtiğimiz ağustos ayında hayata geçirilen projeyle ilgili açıklamalarda bulunan DEÜ Rektörü Prof. Dr. Nükhet Hotar, “Ülkemizin milli ve manevi değerlerini yabancı öğrencilerimize anlatmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” Rektör Hotar, Türk Devletleri, Türk Bayrağı ve Türk kültürüne ilişkin bilgilerin nesilden nesile aktarılması, öğrenmenin zenginleştirilmesi ve kalıcılığının artırılması amacıyla DEÜ Bayrakoloji ve Türk Bayrakları Müzesi’ni eğitim ortamı olarak kullanmaya karar verdiklerini açıkladı. Nişanlanma gibi kavramların Türkler için önemini anlıyorlar ve Türkçeyi doğru kaynaklardan yaşayarak öğreniyorlar. Üstelik bu öğrenme sürecini Türkiye’de ilk ve tek olan DEÜ Bayrakoloji ve Türk Bayrakları Müzesi’nde yürütüyorlar. Elbette sadece Türkçe değil; Ayrıca Türk Dünyasını ve kültürünü de öğreniyorlar. Bayrağımızdaki sembollerin sadece isimlerini değil anlamlarını da öğreniyorlar ve bu hikayeyi öğrendikçe Türkçeye ve ülkemize olan ilgileri artıyor” dedi.
“CUMHURİYETİMİZİN 100 YILI İLE ANLAMI KAZANDI”
Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yılı kapsamında projenin daha da anlam kazandığını vurgulayan Rektör Hotar, “Üniversitemiz tarafından 9 Eylül 2020 tarihinde açılışı yapılan ve ilgi gören ‘Bayrakoloji ve Türk Bayrakları Müzemiz’. Türkiye’nin her yerinden vatandaşlarımızın büyük ilgisi, çok güçlü bir kültürel mirasa ve bilgi birikimine sahip. . Bu zenginliği ülkemizdeki yabancı öğrencilerimizle paylaşmak istiyoruz. Bu nedenle müzemizde ‘Ay Yıldızın Hikayesi ve Temel Kavramlar’, ‘Türk Devlet Bayrakları ve Coğrafya Terimleri’ ve ‘Geçmişten Günümüze Türk Kültürü ve Bayrak İlişkisi’ başlıklarında atölye çalışmaları da düzenliyoruz. Elbette Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamaya hazırlanırken projemiz farklı bir anlam kazanıyor. “Çalışmaya katkı sağlayan öğrencilerimize ve hocalarımıza teşekkür ediyorum.”
“ÇOK MUTLULAR”
Projenin uygulayıcısı DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Öğretmenliği Doktora Öğrencisi Koray Öz, şu açıklamalarda bulundu: “Projemiz kapsamında öğrenciler sadece Türkçe öğrenmiyorlar. Öğrencilerimiz ayrıca tarihimizi, kültürümüzü, bayrağımızı ve bize özgü deyimleri Türkçe ve kendi dillerinde öğreniyorlar. Bu durumdan oldukça memnunlar. Projemizi en uygun şekilde Türk devletlerinin ve dünya medeniyetlerinin bayrak ve sembollerinin sergilendiği DEÜ Bayrakoloji ve Türk Bayrağı Müzesi’nde hayata geçirebileceğimizi düşündük. Projemiz kapsamında şu ana kadar müzemizde 50’ye yakın öğrenciyle sunumlar yaptık, atölye çalışmaları gerçekleştirdik. Türk Dünyasından öğrencilerimizin yanı sıra Almanya, İsviçre, Polonya ve Hollanda’dan da öğrencilerimizin yoğun ilgisi var. Projemizin hazırlık aşamasından uygulamasına kadar bizlere yol gösteren ve destek veren değerli Rektörümüz Prof. Dr. “Nükhet Hotar’a teşekkür ediyorum” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı